Balansiranje studentskog i đačkog rada sa obavezama studiranja i školovanja je segment kojem mladi iz Soz Unitasa itekako posvećuju veliku pažnju. Pravilno upravljanje vremenom i postavljanje prioriteta može rezultirati uspješnim izvršavanjem oba zadatka.
S tim u vezi, Soz Unitas omogućava svome članstvu jednu fantastičnu pogodnost koja se ogleda u tome da bilo ko od članova skupštine našeg društva ne mora gubiti vrijeme i samostalno pronalaziti prilike na tržištu, nego je dovoljno da svako dostavi svoje rasporede, slobodne termine ili sate kada može da radi i na osnovu toga naše društvo redovnih studenata i đaka prikupivši sve promjenljive u realnom vremenu omogućava radni angažman svome članstvu u smislu pronalaska i ponude poslova sa fleksibilnim radnim vremenom prilagođenih njihovim individualnim potrebama.
U najkrećem rečeno, ovo nije lako postizati. Isto tako, teško je očekivati od kompanija da se pored društvene odgovornosti i otvorenosti da dadnu šansu mladima na povremenim i privremenim poslovima, još i prilagođavaju rasporedima i potrebama jednog redovnog studenta ili đaka. Teoretski da, ali u praksi i iskustveno itekako ne.
Šta to zapravo znači u kontekstu studentsko-omladinskog zadrugarstva?
Poznato je da redovni studenti i đaci zbog obaveza studiranja i školovanja imaju samo određene termine u kojima mogu raditi i ti se termini mijenjaju iz sedmice u sedmicu.
Da bismo pojasnili etiologiju problema navest ćemo jadan kratak primjer:
Naša kolegica Selma koja je redovna studentica, dostavila je Soz-u sljedeći raspored:
Ponedeljak: Ne moze raditi;
Utorak: Može raditi 4h poslijepodne;
Srijeda: Ne može raditi;
Četvrtak: ne može raditi;
Petak: može raditi ali pod uslovom da joj radno vrijemo počne od 11h.
Za narednu sedmicu su njeni rasporedi potpuno drugačiji.
Na koji način se ovakve situacije rješavaju u našoj zadruzi?
Delegiramo radne naloge skupštini društva putem kojih sve dostupne radne pozicije dostavimo zainteresiranom članstvu.
Iskoordiniramo otvorene radne naloge sa potrebama i mogućnostima članstva sa jedne strane, te zahtjevima poslovnih partnera i potrebama zadružnih projekata sa druge strane.
Zahvaljujući tome:
-U utorak je kolegici Selmi omogućen rad od 4h popodne zbog toga što smo angažirali drugu kolegicu na isti opis posla kojoj je odgovaralo da radi prva 4h te smjene. Tako su njih dvije podijelile jednu smjenu.
–U četvrtak je kolegici Selmi omogućeno da starta sa radom u 11h, iako smo imali jedino dostupnu smjenu od 08h ujutru, tako što smo pronašli drugog kolegu kome je odgovaralo da taj dan i konkretno taj posao radi od 08-11h jer poslije ima obaveze na fakultetu.
Kolegice i kolege se međusobno nisu poznavali.
Ovo je samo jedan od jednostavnijih izazova u organizacionom smislu sa kojima se svakodnevno susrećemo. Iako poslovne ponude nisu takve da se mogu prilagoditi individualnim potrebama redovnih studenata i đaka, zahvaljujući konstantnom radu na prikupljanju podataka, koordiniranju sa članstvom, terenskom koordiniranju sa poslovnim partnerima, ipak uspijevamo da osiguramo uslove pod kojima mladi mogu pristupiti takvim poslovima.
Da nema naše snažne studentsko-omladinske zajednice, kompletno članstvo ne bi moglo samostalno pristupiti na preko 90% poslova koje radimo, osim ako natjerani socio-ekonomskim i egzistencijalnim razlozima ne bi bili primorani da prave kompromis u smislu prilagođavanja potrebama kompanija, a na štetu učenja i formalnog obrazovanja.
Zbog toga ovaj izazov predstavlja jedan od prioriteta našeg društva. Omogućavamo mladima da se mogu posvetiti učenju, te da nemaju potrebu gubiti vrijeme na pronalaske radnih angažmana, baviti se dilemama iz radnopravnih odnosa, pristajati na neuslovne ili eventualno sumljive i neprovjerene ponude poslova, baviti se pitanjem sigurnosti naplate za svoj angažman itd. Sve ove, ali i mnoge druge situacije zapravo oduzimaju mladima dragocijeno vrijeme i uvode ih u realnost različitih intriga koje mogu utjecati na zapostavljanje njihovih primarnih obaveza, ali i u fazi psihofizičkog razvoja ugroziti njihovo fizičko ali i mentalno zdravlje.
Nakon što se Soz Unitas pobrine za operativi, organizacioni i tehnički dio posla, evo praktičnog vodiča kojim možemo pomoći našem članstvu u ostvarivanju ravnoteže između poslovnih aktivnosti i obaveza na fakultetu ili u školi.
1.Postavljanje ciljeva:
Prvo je potrebno da identificiramo svoje ciljeve u oba područja. Razmislimo o tome koliko vremena želimo ili možemo posvetiti radu i koliko nam je vremena potrebno za učenje.
2.Organizacija vremena:
Kreirajmo raspored koji uključuje vrijeme za rad, učenje, odmor i druge aktivnosti. Strukturiranje dana pomaže u održavanju ravnoteže.
3.Efikasno učenje:
Fokusirajmo se na efikasne metode učenja. Koristimo tehnike poput mind mapa, grupnog učenja i sl., kako bismo maksimizirali vrijeme provedeno u učenju.
4.Prioriteti:
Postavimo prioritete u skladu s važnošću zadataka. Naučimo se prepoznati hitne i važne zadatke te prilagoditi raspored prema potrebama.
5.Fleksibilnost:
Fleksibilnost je ključna u dinamičnom okruženju studiranja i rada. U ovom dijelu nam značajan doprinos daje upravo snažna studentsko-omladinska zajednica Soz Unitas-a.
6.Iskorištavanje slobodnog vremena:
Kada imamo slobodnog vremena između predavanja ili smijena, iskoristimo ga za manje zadatke ili brže učenje. Svaka mala količina vremena može doprinijeti ostvarenju većih ciljeva.
7.Delegiranje zadataka:
Ako je moguće, delegirajmo međusobno zadatke ili sarađujmo sa kolegama kako bismo dijelili odgovornosti.
8.Nagrađivanje napora:
Nagradimo sami sebe ali i druge kolegice i kolege kada postignemo postavljeni cilj. To može pomoći u održavanju motivacije i pozitivnog stava prema svim obavezama.
U ovoj vijesti, na naše zajedničko zadovoljstvo imamo priliku predstaviti dio Soz Unitas tima iz Zenice. U pitanju je jedan vrlo vrijedan tim koji nam se javio sa prijedlogom današnje teme, a ovom prilikom prenosimo i njihove srdačne pozdrave svim članovima skupštine našeg društva kao i svima onima koji čitaju ovaj tekst i koji se interesiraju za naše aktivnosti. Oni su po svim parametrima zadrugarstva ponos naše studentsko-omladinske zajednice. Imamo ih priliku vidjeti i na naslovnim fotografijama kako marljivo učestvuju u realizaciji zajedničkih radnih aktivnosti. Svojim drugaricama i drugarima također poručuju da balansiranje studentskog ili đačkog rada i obaveza u učenju zahtijeva dobru organizaciju, fleksibilnost i kvalitetno postavljanje prioriteta. Slažu se da je upravljanje vremenom ključno za postizanje uspjeha u oba područja, i da postavljanje realnih ciljeva pomaže stvaranju održive ravnoteže između ovih izazova.
Hvala im za javljanje. Hvala im također na lijepim i iskrenim porukama i pozdravima. Želimo im mnogo uspješno realiziranih zajedničkih projekata.